IMG 1380

Anna Spyrka 

 

 PL

Wstęp 


słowa kluczowe:

 


streszczenie:

Drodzy Czytelnicy,

Pozytywne kontakty z pacjentami wymagają od personelu umiejętności efektywnego, ustnego komunikowania się, stąd też sporo miejsca w tym wydaniu poświęcamy kontaktom interpersonalnym występującym w gabinecie stomatologicznym. W pracy „Przychodzi pacjent do gabinetu …” autorka wskazuje na znaczenie osobistego kontaktu: recepcjonistka – pacjent, jako instrumentu budowania pozytywnej relacji i narzędzia usprawniającego pracę stomatologa, z kolei w artykule „Recepcjonistka – dobra czy zła gospodyni gabinetu?” prezentuje zasady, jakimi powinna kierować się asystentka stomatologa w komunikacji z pacjentem, ilustrując je przykładowymi rozwiązaniami, jakie mogą zostać zastosowane w komunikacji pracownika recepcji z pracownikami gabinetu.
O tym, że higienistka w nowoczesnej praktyce stomatologicznej jest niezbędna, nie trzeba chyba przekonywać osoby wykonujące ten zawód, a także ich przełożonych. Czy jednak jesteśmy w pełni świadomi, jaką rolę w niej odgrywa? Odpowiedź na to pytanie z pewnością znajdą Państwo w artykule „Rola higienistki w gabinecie stomatologicznym”.

Ilość dostępnych na rynku past do zębów dla pacjentów z chorym przyzębiem wciąż wzrasta. Arthrodont to nowy produkt, o szczególnych własnościach bakteriobójczych, przeciwzapalnych i gojących tkanki przyzębia. Praca „Arthrodont – nowa profesjonalna pasta na polskim rynku”, przybliża go, wyjaśnia mechanizm działania i skuteczność regularnego stosowania.

Każdy ząb powinien być czyszczony pojedynczo, czyli „solo”, a najważniejsze miejsca w jamie ustnej niepodlegające procesom samooczyszczania, w których osadza się najwięcej chorobotwórczych bakterii w jamie ustnej to przestrzenie międzyzębowe – to podstawowe założenia metody SOLO. Więcej o tej nowatorskiej w Polsce metodzie stosowanej w gabinetach stomatologicznych dowiedzą się Państwo z artykułu „Profilaktyka SOLO – przełom w nowoczesnej stomatologii”.

Najnowszym osiągnięciem „inżynierii” preparatów dezynfekcyjnych są złożone preparaty myjąco-dezynfekujące zawierające mieszaninę detergentów, enzymów i nowych substancji biobójczych. Stosowanie nowoczesnych preparatów nie tylko chroni przed zakażeniami, ale także ułatwia prowadzenie procedur higienicznych, a personel nie unika stosowania przyjaznych preparatów i nie stara się ograniczać wykonywania procedur, ponieważ praca z nowoczesnymi preparatami jest łatwa i przyjemna – przekonuje autorka pracy „Nowoczesne preparaty myjąco-dezynfekujące dla gabinetów stomatologicznych. Zastosowanie preparatów zawierających trzy enzymy oraz nowe substancje biobójcze”.
Z kolei w artykule „Piaskarka profilaktyczna w gabinecie stomatologicznym – fakty i mity” opisano najczęstsze problemy występujące w trakcie pracy z wykorzystaniem piaskarki profilaktycznej. Na podstawie piśmiennictwa oraz doświadczeń autor podaje sposoby ich rozwiązania.

Życzę miłej lektury.

Anna Spyrka Redaktor naczelna


GB

 


key words:

 


summary: