lek. dent. Katarzyna Kryspin, właścicielka Klinik Dentystycznych Kryspin-Dent 

 

 PL

Przygotowanie karty protetycznej, przesyłanie pracy protetycznej do i z laboratorium – dobre praktyki 


słowa kluczowe:

korony pełnoceramiczne, korony, mosty porcelanowe, protetyka na implantach, protetyka, uzupełnienia protetyczne


streszczenie:

Pacjent w gabinecie protetycznym zanim zobaczy ostateczny efekt odbędzie co najmniej kilka wizyt. Jest wówczas bacznym obserwatorem poczynań zespołu lekarz-asysta. W sposób niezauważalny dla lekarza i asystentki pacjent buduje swoje wyobrażenie o pracy. Tak jak ma to miejsce z pierwszym wrażeniem – pozytywne wywołuje szukanie dobrego, a negatywne jest często źródłem przyszłej porażki. Dlatego każda wizyta pacjenta protetycznego wymaga od asystentki starannego przygotowania i współpracy z lekarzem.


GB

Preparation of a prosthetic specification sheet, sending the prosthetic product to and from dental laboratory – best practice


key words:

all-ceramic crowns, crowns, porcelain bridges, prosthetics on implants, prosthetics, prosthetic restorations


summary:

Before seeing the final result, the patient needs to pay at least a few visits in the prosthetic office. Then the patient is able to closely observe the actions taken by the team consisting of the dentist and their assistant. Unnoticed by the dentist or the assistant, the patient builds their own view of the product. As is the case of first impressions, a positive impression results in positive expectations, whereas a negative impression is often a source of future failure. Therefore, each patient's visit requires careful preparation by the assistant and their cooperation with the dentist.