1 1

lek. dent. Katarzyna Kryspin, Klinika Dentystyczna Kryspin-Dent, Gdańsk 

 

 PL

Jak zachęcić i motywować małych pacjentów do regularnej higieny jamy ustnej i wizyt u stomatologa?


słowa kluczowe:

 


streszczenie:

Podstawowym celem higienistki w zakresie pracy z przedszkolakami jest zmotywowanie oraz nauczenie rodziców skutecznego postępowania. Nieocenione są w tym celu wizyty adaptacyjne z rodzicami. Świadomy i konsekwentny rodzic to gwarancja właściwej higieny jamy ustnej oraz systematyczne wizyty dziecka u stomatologa.

W jaki sposób ma przebiegać wizyta adaptacyjna? Jak higienistka ma się do niej przygotować? Kiedy powinna poświęcić swoją uwagę rodzicom? Niniejszy artykuł opisuje sytuację, gdy rodzice przyprowadzają swoją pociechę do gabinetu zanim zaboli. Tylko wówczas wizyta adaptacyjna ma sens.

 


GB

How to encourage and motivate young patients to maintain oral hygiene and pay regular visits to the dentistt?


key words:

 


summary:

The primary objective of a hygienist working with pre-school children is to motivate their parents and teach them about effective procedures. Therefore, adaptation visits paid by children and parents together are of great importance. A conscious and consistent parent can attend to their child's proper oral hygiene and its regular visits to the dentist. What is the proper course of an adaptive visit? How should the hygienist prepare for such a visit? When should she devote her attention to the parents?

This article describes a situation when parents take their child to the office before the child has a toothache. Only then does such an adaptive visit make sense.